Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...
Využití přírodnin (přírodního materiálu) v činnostech dětí v MŠ
MEDKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá využitím přírodnin (přírodního materiálu) v činnostech dětí v MŠ. Skládá se ze tří částí. Část teoretická, část praktická a část příloh. V části teoretické budu vycházet z práce s odbornou literaturou a pokusím se vysvětlit několik základních pojmů z oblasti ekologie a tvořivosti ve vztahu k předškolnímu vzdělávání. Dále jsou ke každému ročnímu období (jaro, léto, podzim, zima) charakterizovány přírodní materiály, se kterými lze v daném období pracovat za pomocí nabídky činností. Tímto bych chtěla předložit nápady pro hrové činnosti, inspiraci a popis pro zhotovení výrobků, které lze v mateřské škole využít v určité věkové skupině dětí. V praktické části čerpám ze svých zkušeností z praxe a používám metodických postupů založených na hře, prožitku, manipulaci, experimentu, tvořivosti, fantazii i řešení různých problémů. Funkčnost nabídek činností jsem ověřila při výstupech v mateřských školách. Poslední část je věnovaná přílohám a fotografiím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.